Lämna inköpsförslag på tidskrifter eller böcker till Biologibiblioteket

Naturvetenskapliga biblioteket tar gärna emot inköpsförslag på böcker, tidskrifter och andra resurser. Material köps i första hand in i elektroniskt format.
Jag är: (obligatorisk)
Jag är:
Ska du använda inköpsförslaget till studier eller forskning? (obligatorisk)
Ska du använda inköpsförslaget till studier eller forskning?
Vad gäller ditt inköpsförslag? (obligatorisk)
Lämna gärna detaljerad information om vad du vill att vi köper in.
Ange tidskriftens titel och gärna även ISSN-numret. ISSN står för International Standard Serial Number.
Ange bokens titel, författare/redaktör, förlag, utgivningsår och gärna även ISBN-numret. ISBN står för International Standard Book Number.
Om boken endast finns i tryckt format och vi väjer att köpa in den, önskar du då reservera den?
Om boken inte går att köpa in önskar du då att vi beställer den via fjärrlån?
Observera: För att så många av våra användare som möjligt ska kunna få tillgång till det material vi köper in har Naturvetenskapliga biblioteket antagit en policy om att prioritera elektroniska format. Detta innebär att den bok, tidskrift eller övrigt material som du har föreslagit i första hand kommer att köpas in som e-bok, e-tidskrift eller motsvarande om biblioteket bedömer att materialet är relevant för samlingarna.
Behandlingen av de personuppgifter du angett i formuläret sker i enlighet med gällande lagstiftning och med samtycke som rättslig grund.
Behandling av personuppgifter vid Lunds universitet – lu.se